poniedziałek, 25 stycznia 2016

#OFFTOP #1. Zmyślony koszyk z książkami?

Chyba ostatnimi czasy za dużo czasu poświęcam BookTube’owi. Przez to oglądanie, zaczynam znów czytać książki (sic!). I przez to czytania mam również tą paskudną potrzebę książek posiadania. Może jak sobie wypiszę ile tych książek chcę mieć, to mi się odechce wydawania pieniędzy? Spróbujmy!



  1. Seria “Diabelskie Maszyny” Cassandry Clare, poczynając od “Mechanicznego Anioła” z tą ładną okładką z 2013 roku, której nigdzie nie można dostać w dobrej cenie (albo w ogóle).
  2. Seria “Dary Anioła” również Cassandry Clare bez pierwszego tomu, bo ten już mam. Też z tymi fajnymi okładkami uciętymi w półgłowy.

//OFFTOP: czy zauważyliście, że ostatnio w Polsce jest straaasznie trudno dostać książki YA w grubej oprawie? O co tu biega? Zmyślam?  

  1. Seria “Igrzyska Śmierci” Suzanne Collins - te ładne w 3 oddzielnych kolorowych tomach, bo bardzo bym chciała w końcu skończyć tę serię, skoro zakończyliśmy przygodę kinową z Katniss.
  2. Trzecia część trylogii “Milennium” Stiega Larssona pt. “Zamek z piasku, który runął”. Mam problem z tą serią. Pierwszy tom kupiłam, kiedy promowana była amerykańska wersja filmu, więc mam filmową okładkę. Drugą część kupiłam w kieszonkowym wydaniu dwutomowym w twardej oprawie (cudowny pomysł), dodatkowo we wspaniałej promocji. I teraz nie mogę zdecydować, którą wersję części 3 kupić (problemy pierwszego świata...).
  3. “Harry Potter i kamień filozoficzny” wersja ilustrowana, bo jest taka piękna, a Świat Książki przecenił ją niemal przez pół (YAAS!). Poza tym chyba powinnam kupić ją mojej chrześnicy na 4 urodziny, bo to już ten wiek, w którym HP jest niezbędny!
  4. Książki Ricka Riordana. Wszystkie, ale seria o Percym Jacksonie na początek, bo czuję, że omija mnie coś doprawdy epickiego (szczególnie, że obecnie dostępne są w całkiem znośnych cenowo pakietach).

//OFFTOP: moje grube oprawy, gdzie jesteście?

  1. 2 ostatnie tomy serii “Obca” Diany Gabaldon. Tak, tylko 2, bo pozostałe już mam. Wciąż nie przeczytałam dwóch z nich, ale uwielbiam Claire i Jamiego i chcę mieć je już na półce.

//OFFTOP: Powinno być jakieś prawo zalecające wydania 2-tomowe dla książek powyżej 800 stron -  w trosce o mój kręgosłup - patrz Czarna Seria Milennium.

  1. Książki Elżbiety Cherezińskiej, bo zostały mi polecone już tyle razy, żę chyba nie będę mogła się oprzeć!
  2. Trylogię Mistrza Tolkiena, czyli “Władca Pierścieni” w tym dobrym tłumaczeniu oraz “Hobbita” w tej tajemniczej białej oprawie (love!).
  3. Książki Anety Jadowskiej, któych jeszcze nie mam, tj. “Ropuszki” - zbiór opowiadań o Dorze Wilk i Witkacu oraz I tom serii Szamańskiej “Szamański blues”. Tak, mam całą serię o Dorze Wilk, bo jest genialna i czyta się ją jednym tchem.
  4. “Marsjanin” Andy Weir. Bo chcę w końcu zobaczyć film z Mattem Damonem, a obiecałam sobie, że najpierw zapoznam się z pierwowzorem.
  5. “Gwiazd naszych wina” Johna Greena, może nawet w oryginale w wersji chmurkowej.
  6. “Piąta fala” Rick Yancey, bo podobno film ssie, a książka jest cudowna.
  7. Seria “Więzień labiryntu” Jamesa Dashnera, żeby się przekonać skąd wzięły się klumpy w Book Reviews by Anita.
  8. Audiobook “Czerwień rubinu” niemieckiej autorki Kerstin Gier, bo tylko w tej formie widziałam w internecie...
  9. Saga o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego, tylko to może dopiero, jak wygram milion w totka…
  10. Seria “Niezgodna” by Veronica Roth.
  11. Książki Jakuba Ćwieka, bo Kłamca.
  12. “Opowieści z Narnii”, bo może przestanie mi się robić nie dobrze na myśl o filmach :(
  13. Sherlock Holmes.
  Pomogło. Już czuję oddech strachu na karku, kiedy patrzę na tę listę… Ale na początku trzeba kupić regał… A przed tym wynająć własny pokój z miejscem na regał, więc jeszcze daleka droga przede mną. Jak dobrze, że IKEA wspiera biednych studentów produkując regały po 69 zł. Może z tej listy powstanie jeszcze coś twórczego w przyszłości (hint! hint!), zobaczymy. ;)
  
Dzień dobry!
Ja mam na imię Iwona, a ten blog nazywa się Hołdownik.
Dziękuję za uwagę i zapraszam ponownie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz